7 tegn på at du har brug for en ny hjemmeside
Det første og ældste .com web domæne på internettet er symbolics.com, grundlagt i 1985. Og selv de opdaterede deres udseende og fornemmede at de var nødt til at følge med moderne søge- og brugertendenser.
Webdesign kan nogle gange virke som en unødvendig udgift for små virksomhedsejere. Faktisk er det stik modsat. Brugervaner og Googles søgealgoritmer ændrer sig hele tiden og du går glip af værdifuld trafik (og potentielle kunder), hvis du ikke kontinuerligt moderniserer dit websted.
Men hvordan ved du, hvornår det er tid til at opgradere din eksisterende hjemmeside, få lavet en ny eller få lavet din første?
Nedenfor fremhæver vi 7 tegn eller årsager til, at en virksomhed har brug for en ny hjemmeside.
Læs videre for at se, om de gælder for dig!
Webdesign kan nogle gange virke som en unødvendig udgift for små virksomhedsejere. Faktisk er det stik modsat. Brugervaner og Googles søgealgoritmer ændrer sig hele tiden og du går glip af værdifuld trafik (og potentielle kunder), hvis du ikke kontinuerligt moderniserer dit websted.
Men hvordan ved du, hvornår det er tid til at opgradere din eksisterende hjemmeside, få lavet en ny eller få lavet din første?
Nedenfor fremhæver vi 7 tegn eller årsager til, at en virksomhed har brug for en ny hjemmeside.
Læs videre for at se, om de gælder for dig!
1. Hvis du slet ikke har en hjemmeside
Chokerende nok har et stort antal mindre virksomheder slet ikke mogen. Det kan være okay, hvis din virksomhed er en selvstændig tankstation i et område med stor trafik, men det udgør et betydeligt problem for alle andre. Du går glip af mange potentielle kundeemner, hvis du ikke har en hjemmeside.
Heldigvis er det et problem, som du hurtigt kan løse.
Hvis du allierer dig med en kyndig udbyder af hjemmesider, kan du nemlig hurtigt få en hjemmeside op at stå. For eksempel her hos Easy Websites, hvor vi garanterer at du kan have en hjemmeside online på mindre end en uge.
Du kan også kaste dig ud i at lave en hjemmeside selv. Det kan se både billigt og nemt ud, men pas på, for hvis du ikke helt ved hvad du laver, så risikerer du at alle de mange timer du lægger i det, slet ikke giver det resultat du gerne vil have. Vi har lavet et helt blog opslag om dette emne - det er det næste blog opslag efter det her, hvor du kan læse meget mere om gør-det-selv hjemmesider.
2. Din nuværende hjemmeside er grim eller forældet
Ordsproget lyder: Døm aldrig en bog på dens omslag. Nåh nej, det fungerer ikke så godt, når det kommer til din online tilstedeværelse. Hovedmålet med din hjemmeside er jo at tiltrække og engagere besøgende og opmuntre dem til at interagere sig med dit websted og dig og dit firma.
En undersøgelse viste, at tæt på 40 % af de besøgende på en hjemmeside, ville afbryde og gå et andet sted hen, alene fordi de synes hjemmesiden ikke så moderne ud. Et moderne design og funktionalitet giver nemlig tillid hos den besøgende, men desværre det modsatte hvis det er forældet.
Mange forlader sig på at de jo har en hjemmeside, så det behøver man vel ikke spilde mere tid på. Det kunne ikke være mere forkert. Tænk f.eks. på hvordan TV reklamer så ud for 10 år siden. Hvad ville der ske hvis et firma viste reklamer i dag, som de så ud for 10 år siden. Ville de blive taget seriøst tror du?
Det samme gælder for din online reklame, som din hjemmeside jo er. Så hvis din hjemmeside ser ud som om den er fra 2013 i stedet for 2023, så er det nok tid til at investere i en fornyelse – ASAP!
3. Din hjemmeside er ikke mobil venlig (responsiv)
Du sidder sikkert klistret til din smartphone, ligesom alle andre. Når alt kommer til alt, bruger vi hver især i gennemsnitl over 3 timer om dagen på, at scrolle sociale medier, hjemmesider, e-mails, podcasts m.m. på vores telefon.
Det er vist ikke en vild påstand at antyde, at dine kunder gør det samme og at 70% af dem gør det fra deres mobil eller tablet, bør ikke komme som nogen overaskelse. Din hjemmeside skal sørge for at dine besøgende får en god oplevelse, uanset hvilken skærm de nu sidder ved. Det være sig om det er på en pc, bærbar, tablet eller telefon.
Derfor er det vigtigt at din hjemmeside tilpasser sig automatisk til de skærmstørrelser, folk nu bruger. Det kaldes responsivt webdesign.
4. Du får ikke de resultater fra hjemmesiden du gerne vil have
Du har nået det altafgørende førstehåndsindtryk. Dit websted ser godt ud på mobilen, du har lækre billeder og farver på hjemmesiden osv. Alligevel tiltrækker du stadig ikke de kundeemner som du gerne vil have - i det mindste ikke så mange, som du havde håbet.
Hvis dine konverteringer er lave, kan det skyldes, at dit web design ikke er optimeret til at hjælpe din kundes rejse derhen hvor både du og de gerne vil hen. De kan finde dig på nettet, men når de først er på dit websted, er de ved at fare vild i, hvor de så skal hen, eller hvad de så skal gøre.
Forleden skulle jeg selv kontakte et firma. Jeg skulle bruge en reservedel til en pejseindsats jeg havde købt nogle år tidligere. Jeg gik til deres hjemmeside og forventede at det ville være nemt at finde en e-mail adresse, telefon nr. eller en kontakt formular, så jeg kunne skabe kontakt og få hjælp til mit problem.
Det var bare ikke så nemt, for disse informationer var ikke at finde nogen steder. Til sidst fandt jeg dem, de var såmænd skjult på en underside til en underside. Havde det ikke været så vigtigt for mig at komme i kontakt med netop dette firma, så havde jeg med sikkerhed opgivet halvvejs igennem og fundet en anden.
Det samme gælder dig og din hjemmeside. Den besøgende skal have nem adgang til de oplysninger de er interesseret i. Det koster kunder og penge ellers.
Et nyt design af din hjemmeside, med fokus på klare calls-to-action og alle informationer klart tilkendegivet, kan hjælpe dig med at nå dine konverteringsmål.
5. Forretningen går ikke som den plejer og salget stagnerer
Du har haft din virksomhed i lang tid, og engang tjente din hjemmeside dig godt. Folk kunne finde dig, og de kontaktede dig via telefon, e-mail eller kontaktformularen på dit websted for, at forespørge om dine tjenester. I dag kommer der stadig besøgende på hjemmesiden, men de kontakter dig ikke som de plejede. Så hvad sker der?
Dit aldrende websted er sandsynligvis ikke optimeret til inbound marketing. Du skal sikre dig, at den inkluderer steder, hvor du kan give dine besøgende lærerig og nyttig information, der adresserer deres interesse eller smertepunkter og hjælper dem med at stole på din ekspertise.
Det kunne være en blog, ligesom denne her, eller det kunne være synlige priser, eksempler, how-to info osv.
Med en ny hjemmeside kan du sikre dig at den er designet til at inkludere disse ting, så du igen kan få folk til at stole på dig og kontakte dig for at få hjælp til deres problem.
6. You Have a High Bounce Rate
Google Analytics definerer bounce rate, som procentdelen af besøgende, der hopper videre efter kun at have været på 1 side på hjemmesiden. Dette betyder i bund og grund, at analyseprogrammet tæller antallet af personer, der kun bliver på det websted, de først klikker sig frem til - for eksempel fra Googles søgeresultatside - og derefter klikker væk fra dit websted igen med det samme.
En høj bounce rate anses for at være over 50-55%. Er din bounce rate høj er det sandsynligvis en af tre årsager.
1. Den besøgende er kommer til din hjemmeside ved en fejl.
2. Din hjemmeside er rodet og svær at finde rundt i.
3. Der er ikke det relevante indhold der skal til for at holde besøgende interesserede i længere tid.
For at afhjælpe dette skal du have opgraderet din hjemmeside, så det bliver en platform der giver folk lyst til at blive og lære mere.
7. Din hjemmeside er ikke sikker
Hvis dit websted fejler med hensyn til sikkerhed, vil det blive nedstemt i Google-søgninger. Og det betyder, at ingen vil finde dig - som i absolut ingen.
Desuden, hvis besøgende opfatter dit websted som usikkert, er det usandsynligt, at de vil stole så meget på dig, at de vil handle med dig.
Moderne hjemmesider skal som minimum have et SSL-certifikat. Dette er et grundlæggende tillidssignal for besøgende og Google. Nogle virksomheder kan dog være nødt til at overveje at opgradere til noget endnu mere krypteret, især hvis de indsamler personlige kundedata. Men for de fleste er et SSL-certifikat tilstrækkeligt.
Alle Easy Webstites's hjemmesider er sikret med SSL-certifikat.
Easy Websites laver hjemmesider der virker
Hvis du har på fornemmelsen at du har brug for en ny hjemmeside, så stol på din fornemmelse. Hvis det først er noget du tænker på, så havde du sikkert brug for en ny hjemmeside allerede i går.
Hvis blot ét af punkterne ovenfor giver genklang hos dig, så er det tid til at investere i en opgradering.
- Måske klager dine kunder over, at de ikke kan finde det, de har brug for på din hjemmeside.
- Måske er du bekymret for, at kunder slet ikke finder dig online!
- Kan du navigere ordentligt eller uploade nyt indhold nemt og hurtigt til din hjemmeside?
Bestil din 100% GRATIS Demo Hjemmeside i dag, så du kan drage fordel af en effektiv, optimeret, sikker og sidst men ikke mindst, prisvenlig ny hjemmeside. Husk, vi har specialiseret os i webløsninger der virker.